mandag 16. august 2010

Duppeditter og dippedutter

At menn og damer er forskjellige er ingen hemmelighet. Ettersom jeg bor i et hus fullt av menn og gutter erfarer jeg stadig at vi er på forskjellige planeter. Innimellom helt ekstremt irriterende, men oftest mest spennede. Når mann nr fire ankommer familien, burde jeg etter hvert få innsikt nok til å kunne skrive langt om temaet.

Anekdote: for at min mann skal synes at det er skikkelig gøy å gjøre noe, må utstyret være på plass. Skal det skippertaktrenes skal det helst kjøpes noe nytt treningsutstyr først, skal det graves må det kjøpes inn noe realt graveutstyr, og skal det hagearbeides er det alltid noe nytt utstyr som trengs. Det var en fantastisk opplevelse å se min mann stå lykkelig på kjøkkengulvet på hytten og late som han slo ugress med den nye kantklipperen. Og arbeidet ble gjort selvfølgelig. Det er jo premien for mannens behov for nytt manneverktøy.

Men så er jeg kanskje ikke så annerledes selv. Når babyen skal komme bør alt være fiks ferdig og i orden.Klær skal vaskes både en og to ganger, vaskekluter, gulpekluter, hånduker, apotekvarer, seng, vugge,babykurv, bilstol, vogn, tepper, pledd osv, osv. Jeg regner med at ungen hadde hatt det like godtfar skulle stelle til barseltid. Men det hadde kanskje ikke jeg?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar