tirsdag 28. juni 2011

Long time, osv.

Altså, jeg var inne i en god bloggestim, så begynte det å dabbe av, og så sluttet jeg. Det er vel kanskje litt typisk Heidi. Men jeg kan jo forsøke å bli flink igjen. Litt flink i hvertfall.
Sist hadde vi feiret 17. mai, nå går vi bare og venter på ferie i varme strøk. Her hjemme har sommeren bestemt seg for å ta en pause, og slutten på permisjonen ble ikke fullt så varm og deilig solfylt som jeg hadde håpet på. Da er det godt å vite at det venter to uker på deilige Rhodos om kun kort tid. I slutten av mai var jeg, Fredrik og minstemann med PWC til Firenze. Det har blitt noen Italia-turer etter hvert. Ikke dumt for to som elsker italiensk mat og matkultur.

Sånne kjøttdisker kan vi bare drømme om i Norge. Sjekk T-beinsteiken (og denne er ganske liten egentlig)!    
Firenze var en flott by. Relativt lett og orientere seg i, masse fine bygninger og mye å se. Tobias fant ikke helt roen i den plutselige varmen, men han er uansett en grei gutt å ha med på tur.

Far og sønn foran det berømte skjeve tårnet. Det var utrolig flott, og mye større enn jeg hadde forestilt meg.
Firenze er provinshovedstad i Toscana, og i løpet av turen var vi på middag midt i Chianti-distriktet. Vi lærte om reglene for fremstilling av Chianti vin, fikk mye godt i glasset og fikk se typiske toscanske landskap. Hadde ikke vært vrang om noen hadde tilbydt meg en pitteliten vingård der nede.

Hadde du sagt nei til dette?

Litt flere bilder fra Firenze:

Middag på vingården Il Palagio
Var en tur i Boboli-parken. Vakkert, men noe dårlig vedlikeholdt.

Kan ikke klage over utsikten fra parken i hvertfall 
Tobias får en liten krabbepause i Pisa

En eller annet Ponte, men hvilken?

Il Doumo, domen midt i sentrum. Umulig å ta bilde av hele bygningsmassen på en gang.
Håper på flere turer til Toscana etter hvert. Men nå er fokuset som sagt to uker gresk varme, unger som koser seg, (forhåpentligvis) avslapning for de voksne og Middelhavet. Ahhhh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar