søndag 27. februar 2011

Er bitt av basillen

Jeg må innrømme det: jeg lar meg påvirke av verden rundt meg. Det er vel ikke noe revolusjonerende i det utsagnet. Jeg er jo deltager i samfunnet og blir påvirket av andre. Men nå er jeg blitt påvirket av bloggesamfunnet. Jeg ble rekruttert inn i denne verden da jeg begynte å følge bloggen til en kollegas kone. Det var ingen hvilken som helst bloggekone heller, men selveste Emmeline, en av de virkelig store innen interiørblogging. Hun har fullstendig dilla på romantisk sommerhusstil, og hvordan halve familien (den mannlige delen) godtar alle blomstene og pastellene er jo et mysterium i seg.



Grunnen til at jeg ble fast leser av hennes blogg er ikke blomstene, men måten hun skriver på. Hun er utrolig morsom og gir mye av seg selv. Men så har det seg sånn at jeg etter å ha lest masse om hennes dilla på Green Gate, Pip og andre blomstrete merker, har jeg blitt påvirket. Så det som i starten virket litt voldsomt, har nå blitt noe jeg også har lyst på. Ja, gi meg Green Gate lattekopper, skåler og småblomstrete kjøkkenhåndklær, rosa puter i sofaen og romantikk.


Jeg lurte med meg to av mine skjønne naboer på tokt til på hi sido ta fjorden. Eikelandsosen i Fusa, for der skulle butikken Velkommen ligge med hele sitt deilige utvalg av kopper og kar i sommerhusstil. For de som ikke har vært der; Fjorden senter i Eikelandsosen er vel ikke akkurat det mest velassorterte senteret du kan besøke. Velkommen hadde til og med flyttet ut (de skal tilbake da), slik at også alle interiørfrelste holder seg unna inntil videre. Enda lengre ut på landet måtte vi for å finne det vi var på jakt etter. Desverre hadde de ikke store utvalget den dagen, da vårvarene enda ikke hadde ankommet (research Heidi - research!)

Så min nyervervede entusiasme for romantiske kopper ble utløst i to kopper og et kjøkkenhåndkle, samt bursdagsgave til min søte søster (nå er du vel spent tenker jeg)

Turen var koselig den, men det er vel kanskje galskap å ta en dagstur for noe sånt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar