mandag 14. februar 2011

Rotete eller bare uryddig?

Jeg innrømmer det gjerne; jeg er er overflaterydder. Jeg kan faktisk føle meg fysisk dårlig, svimmel og i ubalanse dersom det flyter i huset. Uten å vite det helt sikkert; tror jeg Fredrik har det sånn med underflaterotet. Dere skjønner det kan være litt utfordrende. For når overflaten helst skal være shina for at jeg skal ha det bra, havner rotet gjerne på underflaten. Les; skuffer, skap, bokser, boder osv. Og etter ei stund er det jo litt umulig å finne ting. Ikke for meg selvfølgelig. For selv om jeg rydder ting vekk, vet jeg faktisk omtrent alltid hvor de er. Men for menn (verdens DÅRLIGSTE LETERE) bør ting helst ligge akkurat rett foran nesetippen i det skuffen eller skapet åpnes. Og når tingen til og med har blitt dyttet av de andre tingene ned i skuffen under, eller verst av alt, bak skuffene, da skjer det som gjør meg urolig igjen, Det blir overflateuryddig. Da skal den nemlig lages systemer, og alt dras ut av skuffene og alt skal ha nye (fornuftige) plasseringer. Ikke at jeg noen gang har hørt at kjøkkengulvet er en fornuftig plass for telys og gamle servietter men. Etter en irritasjonstirade legger freden seg atter over et guttehjem og jeg skufler ting inn i skapene igjen.

Men det skal jeg ha. Jeg rydder faktisk skikkelig innimellom. Og da er jeg temmelig opptatt av å ha det sånn ei stund. Men det blir alltid rotete igjen likevel. Og det er ikke meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar