tirsdag 4. januar 2011

Spis opp gulrøttene dine

I dag avsluttet vi jula. Vel; julepyntet fant veien tilbake til pappkassene på søndag, men vi må jo bli kvitt maten også. Så mannen kokte "lapskaus" på pinnekjøttrester og drakk den siste juleølen. Ungene er ikke akkurat begeistret for mat som ligner gryterett, men i dag var det ikke de som måtte oppdras til å tømme fatet. Etter å konstantere at jeg var mett bare halvveis uti fatet (pinnekjøttrester i fløtesaus er mektige saker), fikk jeg høre fra andre siden av bordet at jeg måtte spise opp gulrøttene mine. Ikke av ungene, men av mannen!! Haha.  Det skyldes rett og slett at han ikke orket å spise mine rester med masse gulrøtter i.
Strengt tatt burde vi vel alle få beskjed om å spise opp gulrøttene litt oftere, selv om det kom fra uventet hold denne gangen.

Størstemann har fått være hjemme to dager etter tidligere omrtalt oppkastepisode. På slutten i dag begynte det nok å bli litt kjedelig (det er jo greit at de har lyst til å dra tilbake til barnehagen etter å blitt skjemt bort hjemme). Men så fikk han låne kompaktkameraet. Han koste seg skikkelig, og jeg er spent på å se resultatet. Tenkte jeg kunne publisere noen av blinkskuddene her når jeg får lagt de inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar