torsdag 6. januar 2011

Strikke, strikke, strikke

Denne vinteren har vært den store strikke luer vinteren. Det begynte med lue og bukse til minstemann. Den lua var så koselig og deilig at jeg måtte strikke til de to største også. Men jeg var fremdeles ikke ferdig, for når de var så deilige måtte jo mine to tanteunger i Bergen få. Og jeg kan jo ikke gjøre forskjell, så da må jo de to i Trondheim få også. Så nå holder jeg på med syvende og foreløpig siste eksemplar.


De fleste er strikket etter denne oppskriften fra garnstudio. Jeg må nesten reklamere litt for denne nettsiden. Den har et enormt bibliotek av gratis, lekre opskrifter med gode forklaringer. I tillegg har Drops garnutsalg her på Os, så det er jo genialt. Jeg er helt forelsket i det deilige alpacagarnet, som finnes i mange fine farger, det er mykt, varmt og klør ikke på små barnekropper.

Nå er deadline for siste lue onsdag neste uke, for da drar jeg og minsten opp til Trondheim en tur. Da vil forhåpentligvis Henrik ble fornøyd eier av en ny lue.

Oppdatert: jeg ble ferdig i god tid. Her har Jesper fått på seg lua, om noe motvillig. Så får vi håpe Henriks hode er omtrent like stort.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar