mandag 10. januar 2011

En lapp i postkassen

Denne lappen dukket opp i postkassen vår like før helgen, og har blitt liggende i trappen etter det. Og for hver gang jeg har gått forbi har jeg blitt mer og mer enig med meg selv i at jeg ikke liker denne lappen. I det hele tatt. Jeg forsår budskapet; 9. klasse skal på tur. Men hvor skal de? Det er jo kjekt å vite hvor de har tenkt seg hen. Hvem er de? Klasse 9a. Ja, jo, men jeg har aldri sett en 9. klassing her oppe, tror jeg. Og jeg skal vist ikke få se noen heller, for flaskene skal hentes nær sagt anonymt i kveldens mulm og mørke. Og det er ikke lite flasker de planlegger å hente heller. De snakker ikke om poser, men sekker med flasker og bokser. Så noen jeg ikke kjenner, skal hente sekker med pant for å reise til en ukjent destinasjon. Glem det! Hvilken lærer har godkjent denne lappen? Han eller hun burde være litt flau rett og slett.

Kanskje ikke så mye å blogge om, men så har det vært skikkelig griseværhelg, og lite å rapportere fra gutteheimen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar