torsdag 13. januar 2011

Når katten er borte... og litt om julenissen og jesusbarnet

... regjerere guttene guttehjemmet! De har allerede startet etegildet tenker jeg. For når damen forlater huset, da skal det koses. Det spiller ikke så stor rolle om jeg skal til naboen og se Greys eller om jeg skal reise vekk ei helg. Når jeg beveger meg ut av huset, da er det lov med litt ekstra. Noe godt i glasset, litt ekstra god mat i kjøleskapet. Hvordan skal det tolkes. Er det feiring eller trøst? Jeg kan jo velge å tenke at det er så trist at jeg reiser vekk, og sorgene må slukkes med kalorier. Men så er det vel egentlig sånn at det er godt med litt fri. I hvertfall én kveld. (Det synes jeg også det altså. En kveld hvor fjernkontrollen er bare min). Og selvsagt unner jeg mannen min litt kos.

Så til julenissen. Sebastian viser seg etter hvert å være en veldig flink tegner. På lillejulaften tegnet han en knalltøff tegning av julenissen, og denne skulle han gi til nissen på julaften. Jesper tegnet Jesusbarnet, som har gjort stort inntrykk etter en julegudstjeneste med barnehagen.
Sebastian var så fantastisk, da en flott nisse kom klatrende opp stigen og inn i julehuset. Inviterte han inn og snakket med han med rak rygg. Stolt som en hane overrakk han den flotte tegningen til nissen. Det var så fint. Jesper synes også det var stor stas da han fikk gi sin tegning, men lurte litt på hvorfor Jesusbarnet ikke var med selv.
Det kommer bilder når jeg har kommet meg hjem igjen.

1 kommentar:

  1. Boys will be boys. I dag spiste vi hamburgere. Med ekstra ost og bacon, uten salat. Det får vi ikke lov til når det er østrogen i huset. Og alle mann alle spiste opp hver sin 150 grams burger.

    J har ytret ønske om klumpepannekaker (les: vafler), men fortalte at slikt er det bare Mamma som kan lage.

    Disse dagene gir oss anledning til å fokusere på de fem viktige næringsgruppene: ost, smør, kjøtt generelt, bacon spesielt og fløte.

    Antar vi tidsnok blirvstraffet med brokkoli og gress.

    SvarSlett